AZ ARTIS HUNGÁRIA KFT.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI (ÁSZF)
I/1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a lentebb írt adatokkal bíró társaság, mint Szállító – továbbiakban Szállító – által kiadott ajánlatokkal, rendelés-visszaigazolásokkal, számlákkal és minden egyéb – az értékesítéssel kapcsolatos – dokumentumokkal összhangban értelmezendők, és a felek egyéb megállapodása hiányában jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései az irányadóak.
cégnév: Artis Hungária Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. / Rövid név: Artis Hungária Kft./
székhely: 9094 Tápszentmiklós, Fő utca 38
e-mail: artishungaria@gmail.com
cégjegyzékszám: 08-09-034755
adószám: 32029219-2-08
nyilvántartásba bejegyző cégbíróság: Győri Törvényszék Cégbírósága
I/2. Jelen Általános Szerződési Feltételektől történő bármely eltérés csak Szállító és Vevő által aláírt és jóváhagyott írásos formában érvényes, a módosítás a számlán vagy az azt helyettesítő bizonylaton nem lehetséges.
I/3. Jelen Általános Szerződési Feltételek kiterjed minden a Szállító által forgalmazott árucikkre és termékre – a továbbiakban együttesen Áruk – forgalmazására.
II/1. Szállító termékeket csak minta alapján, megrendelés útján értékesít. Ilyen esetekben a megvásárolni kívánt árura a megrendeléskor Rendelési nyomtatvány kitöltésre. A megrendelt áru kizárólag a teljes vételár, valamint a jelen ÁSZF-ben szabályozott költség és egyéb díj megfizetésével egyidejűleg vihető el / szállítható ki.
II/2. Megrendelés érvényes létrejöttéhez szükséges, hogy Vevő a megrendeléskor, az Áru típusától függően, legalább az Áru(k) ellenértékének 50%-át kitevő összegű előleget fizessen meg Szállító részére. Szállító egyedi mértben gyártott termékek megrendelése esetén a Megrendelő és Szállító között létrejött adásvételi szerződésben az Áru(k) ellenértékének megrendelési előleg összegét egyedileg határozhatja meg.
II/3. Megrendelés esetén Szállító köteles felhívni Vevő figyelmét arra, amennyiben a megrendeléssel érintett termék gyártását beszüntették, az csak a raktárkészlet erejéig kapható, csak csökkentett minőségben kapható stb. Ha a gyártó a megrendelés és a termék Vevő általi átvétele közötti időben szünteti be egy adott termék gyártását, erről Szállító haladéktalanul értesíteni köteles Vevőt. Ebben az esetben Vevő választása szerint vagy visszakapja az általa befizetett előleget, vagy más megrendelés esetén az általa befizetett előleg összege ezen megrendelésbe beszámításra kerül.
II/4. A Vevő kérésére az általa megadott adatok alapján készített vagy részére átalakított, méretre gyártott áru esetén a Vevő kizárólagosan felel az általa megadott méretek, mértékek és értékek helyességéért és az általa adott útmutatásokért.
II/5 A Vevő, a Szállító helyszíni felmérésének, gyártás előtti méretvételének alkalmával méretezett árú méreteit, (szélesség, kinyúlás, magasság) valamint a megrendelt áru telepítésének felületeivel kapcsolatos a szállító által felmért sajátosságait a felmérés alkalmával készített felmérési lapon aláírásával hagyja jóvá.
III/1. Szállító ajánlataiban szereplő árak az árajánlat napján érvényes árakat tartalmazzák.
III/2. Szállító tájékoztató ajánlataiban az ajánlati tételek mellett feltüntetett árak nettó árak, azok a mindenkori általános forgalmi adót nem tartalmazzák.
III/3. Szállító ajánlatainak összesítésében -nettó ajánlati végösszeg, -általános forgalmi adó, -bruttó fizetendő végösszegek feltüntetését alkalmazza.
IV/1. A Szállító által vállalt szállítási határidőt a megrendelés tartalmazza. Amennyiben a megrendelésben megjelölt szállítási határidőt Szállító elmulasztja, az esetben erről a tényről köteles a VI/1. pontban írottak szerint értesíteni Vevőt.
IV/3. Amennyiben a Szállító a megrendelésben vállalt szállítási határidőhöz képest 30 munkanapot meghaladó késedelembe esik, ezt követően Vevő jogosult a szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal elállni.
V/1. A szállítás a felek eltérő megállapodása hiányában a szerződéskötés helyéről történik, azaz Szállító székhelyéről, illetve telephelyéről, fióktelepéről vagy raktárából, mely az átadás-átvétel helye is. Ebben az esetben az átvétel helye a szerződéskötés helye (szállító székhelye vagy telephelye, fióktelepe vagy raktára). A szállításról a felek eltérő megállapodása hiányában Vevő köteles, saját költségére és felelősségére gondoskodni.
V/2. Amennyiben az áru/áruk Vevő részére történő leszállítása nem lehetséges, például mert a Vevő az árut/árukat, annak ellenére, hogy annak nincs hibája, nem veszi át vagy nem megfelelő szállítási címet ad meg a szállító cégnek, és a szállító cég az áru/árukat vissza-szállítja Szállító részére, Szállító értesíti Vevőt a VI/1. pontban írottak szerint az árut/árukat részére történő visszaszállításáról, és annak következményeiről. Vevő az értesítés kézhezvételétől számított 3 napon belül köteles gondoskodni az áru saját költségen történő elszállításáról. Amennyiben Vevő az árut a Szállítóhoz való vissza-szállításától számított 3 napon belül nem szállítja el, a negyedik naptól Szállító a VI/3. pontban meghatározott mértékű tárolási díjat számít fel a megrendelt áru/áruk tárolásáért. Ez a rendelkezés 60 napig alkalmazható, azt követően szállító jogosult a szerződéstől a VI/4. pont szerint elállni.
VI/1. Szállító elektronikus levélben köteles értesíteni Vevőt az általa megrendelt áru megérkezéséről. Telefonon vagy személyesen történő értesítés esetén Szállító köteles az értesítést ajánlott levél útján, vagy más bizonyítható módon is megtenni. Az értesítést kézbesítettnek kell tekinteni a postára adástól számított 5. napon. Felek felelősek azért, hogy az általuk a szerződéskötéskor megadott adatok a valóságnak megfelelnek, és kötelesek a másik felet adataikban bekövetkező változásról haladéktalanul értesíteni.
VI/2. Vevő az értesítés kézhezvételétől számított 4 munkanapon belül köteles az általa megrendelt Áru(k) ellenértékét – figyelemmel a megrendeléskor megfizetett előleg összegére is – teljes egészében megfizetni.
VI/3. Amennyiben Vevő az általa megrendelt Árut a kiértesítés kézhezvételétől számított 7 napon belül nem veszi át, az esetben Szállító a késedelem 8. napjától jogosult tárolási díjat felszámítani. A Tárolási díj mértéke naponta a megrendelt Áru(k) értékének 0,3 %-a. Szállító a tároláshoz, raktározással foglalkozó harmadik személy közreműködését is jogosult igénybe venni. A késedelem szempontjából minden megkezdett nap késedelem egész napnak minősül.
VI/4. Amennyiben Vevő az általa megrendelt Áru(k)ért a kiértesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül nem jelentkezik és az árut nem veszi át, az esetben Szállító jogosult a megrendeléstől egyoldalú nyilatkozattal elállni. Ilyen esetben Vevő a tárolási díjat köteles megfizetni. A tárolási díj összegét Szállító a Vevő által megfizetett előlegbe beszámíthatja.
VII/1. A vételár megfizetése a Szállító bankszámlájára való utalással lehetséges. Áruhitel finanszírozás esetén a Vevő a hitelfinanszírozó intézet által átutalt teljes vételárösszeg Szállító bankszámláján történő jóváírást követően veheti át a meg-rendelt árut.
VII/2. Amennyiben alapos okkal feltételezhető, hogy Vevő nem lesz képes az általa megrendelt Áru(k) ellenértékének kiegyenlítésére, Szállító jogosult bankgaranciát, további előleget vagy a teljes vételár előre történő kiegyenlítését, illetve más fizetési biztosítékot kérni a Vevőtől.
VII/3. Késedelmes fizetés esetén Szállító a számla összegére vetítve, napi kamatszámítással évi, a mindenkori évi költségvetési törvényben meghatározott mértékű késedelmi kamatra jogosult. Ez a rendelkezés a késedelem 60. napjáig alkalmazható, azt követően Szállító jogosult a szerződéstől a VI/4. pont szerint elállni.
VIII/1. A Vevő által megrendelt Áru(k) – a megfizetett előleg mértékétől függetlenül – azok ellenértékének és az esetlegesen felmerülő egyéb költségek teljes kiegyenlítéséig Szállító tulajdonában maradnak.
VIII/2. A teljes vételár kiegyenlítése előtt az Áru(ka)t biztosítékul adni vagy más módon megterhelni nem lehet.
A kárveszély az áru/áruk átvételekor, a Vevőnek történő átadásakor száll át a Vevőre.
Vevő a szerződést, annak teljesítéséig bármikor jogosult írásban, rendes felmondással felmondani, köteles azonban egy egyösszegű meghiúsulási kötbért fizetni Szállító részére. Az így fizetendő kötbér mértéke az áru bruttó vételárának 30%-a, kivéve azt az esetet, ha a termék méretre gyártott és a Vevő rendes felmondásának kézhezvételekor a termék már gyártás alatt áll, mely esetben a fizetendő kötbér mértéke 70%. Szállító a kötbér összegéig beszámításra jogosult a Vevő által befizetett előleggel szemben.
XI/1. Szállító az Áru(k)at az átadás-átvételekor mennyiségileg, darab szerint szállítólevélen adja át Vevő részére. Vevő az Áru(t) mennyiségi szempontból az átadás-átvételkor köteles átvenni és ellenőrizni.
XI/2. Amennyiben Vevő az átadás-átvétel során az áru mennyiségével – darab számával, valamint csomagolásával kapcsolatban nem jelentett be kifogást, illetve reklamációt, ez esetben az átadás-átvételt követően ilyen jogcímen nem támaszthat igényt Szállítóval szemben.
XI/3. Amennyiben Vevő az átvett Áru(k) mennyiségével – darabszámával, kapcsolatosan, kifogást kíván bejelenteni, azt az átadás-átvételkor köteles megtenni. A kifogásról a felek jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Szállító a kifogást annak bejelentéstől számított 3 munkanapon belül köteles kivizsgálni és a vizsgálat eredményéről haladéktalanul tájékoztatni Vevőt, továbbá ennek eredményeképpen a reklamációt haladéktalanul orvosolni, vagy a reklamációt elutasítani.
XI/4. Szállító a mindenkor érvényes és hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő jótállási és szavatossági felelősséget vállalja, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvre és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó Korm. rendeletre.
XI/5. Minőségi reklamáció:
Vevő az árut az átvételt követően haladéktalanul köteles megvizsgálni, és az esetleges minőségi kifogásait, a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 napon belül Szállítóval közölni. Ha a minőségi kifogásra okot adó esemény a jótállási idő alatt következik be, Vevő köteles haladéktalanul jelezni igényét Szállító felé. Minden igénybejelentésnek írásban kell megtörténnie. A hiba bejelentés késedelméből eredő kárért Vevő felel. Vevő kellékszavatossági igényét csak a vásárláskor kapott kellékszavatossági jeggyel, és az eredeti számlával vagy nyugtával érvényesítheti.
XI/6. Hibás teljesítés esetén Vevő elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen vagy ha az a Szállítónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet. A jótállás keretében Szállító köteles a fogyasztási cikket kicserélni, amennyiben a szállított termék a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 napon belül meghibásodik, és Vevő a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül csereigényt érvényesít, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs lehetőség, vagy annak a Szállító nem tud eleget tenni, illetve azt nem vállalja, Vevő másodsorban – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, a hibát a Szállító költségére és a Szállító nevére kiállított számlával, szakszerű módon, a mindenkori ésszerű piaci árak keretein belül, mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – Szállító a műszakilag indokolt lehető legrövidebb határidőn belül, a a jogosult érdekeit kímélve köteles elvégezni, ennek keretében Szállító törekszik arra, hogy a kijavítást, kicserélést 30 napon belül elvégezze. Szállítót jótállási és szavatossági kötelezettség jogszabály eltérő rendelkezése hiányában nem kötelezi, amennyiben a hiba a Vevőnek felróható okból következett be, így különösen az Áru nem rendeltetésszerű használatából adódó hiba esetén.
XI/7. Kellékszavatossági igények érvényesítésének rendje:
A minőségi kifogások intézésére a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól) előírásai az irányadóak.
Szállító köteles a Vevő kifogásáról jegyzőkönyvet felvenni, annak másolatát Vevő részére átadni, és a Vevő igényének teljesíthetőségéről a jegyzőkönyv felvételekor, de legkésőbb 5 munkanapon belül Vevőt értesíteni.
Vevő reklamációs igényét köteles személyesen Szállító székhelyén, illetve fióktelepen történő vásárlás esetén a fióktelepen vagy sajátkezűleg aláírt levélben, postai úton bejelenteni. A reklamáció akkor tekinthető bejelentettnek, ha a Szállító által a Vevő részére megküldött reklamációs bejelentőlapot Vevő aláírta, és hitelt érdemlően bizonyítható módon Szállító részére személyesen vagy postai úton visszajuttatta.
XI/8. Amennyiben bebizonyosodik, hogy az Áru(k) hibája vagy meghibásodása a Vevő szakszerűtlen üzembe helyezésének, működtetésének, tárolásának, szervizelésének vagy egyéb szakszerűtlen beavatkozásának, illetve annak az eredménye, hogy Vevő nem tartotta be a kezelési és használati útmutató előírásait, abban az esetben a Szállító jogosult a szervízeléssel kapcsolatosan felmerült valamennyi költségét leszámlázni Vevő részére. Ilyen esetben Szállító jótállási kötelezettsége megszűnik.
Vevő tudomásul veszi, hogy Szállító mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Vevő a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, és amely hibára tekintettel a terméket Vevő csökkentett áron vásárolta. Szállító szavatossági felelőssége ilyen esetben csak a Vevő által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.
A Szállítóval szemben fennálló tartozásokba – jelen Általános Szerződési feltételek IV/2. pontjaiban szabályozott eseten túl – kizárólag, az adott Megrendelő részére jogerősen megítélt vagy Szállító által elismert tartozások számíthatóak be.
XIV/1. A Vevő által megrendelt áru(k) illetve egyéb árnyékolás technikai termékek esetén a mintaként kiállított vagy a katalógusban meghirdetett termékek méreteiben, színeiben az árnyékolás technikai kereskedelemben, a kereskedelmi szokás alapján elfogadható mértékű, csekély eltérés megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Szállító felelőséggel nem tartozik.
XIV/2. Szállító kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy a katalógusában szereplő, vagy kiállított termékeket fejlessze, azokon változtatásokat eszközöljön.
XV/1.Szállító az árunak a kellékszavatossági szavatossági időn túl bekövetkezett hibájának, illetve meghibásodásának esetén a hibát Vevő megrendelése esetén a mindenkor hatályos szerviz árlistája alapján javítja ki.
XV/2.Szállító az elvégzett szerelési munkákért a mindenkor hatályos jogszabályok, jelenleg 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet (az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról) szerinti kellékszavatosságot vállalja, amennyiben ilyet a jogszabály előír.
Szállító semmilyen vis majorból – így különösen: háború, járvány, munkabeszüntetések, rendkívüli államigazgatási intézkedések, időjárási akadályok, természeti katasztrófák, vandalizmus, tüntetések, import korlátozás, szokatlan természeti események, terrorcselekmények stb. – eredő késedelmes szállításért nem vállal felelősséget. Amennyiben a vis majorból származó akadályoztatás 2 hónapnál hosszabb, a feleknek jogában áll a megrendeléstől való elállás.
XVII/1. Szállító, Vevő önkéntesen szolgáltatott adatait (név, lakcím) a kellék szavatossági idő fennállásáig, az estleges garanciális javítások teljesítése és kapcsolattartás céljából, Vevő hozzájárulása alapján nyilvántartja. Vevő adatai a garancia idő lejártát követően kizárólag a XVII/2. pontban foglaltak céljából kerülnek felhasználásra. Vevő tudomásul veszi és hozzájárulását adja ahhoz, hogy a kellékszavatossági felelősség teljesítése érdekében neve és lakcíme a hibás termék gyártója, illetve a gyártó vagy szállító alvállalkozója részére átadásra kerüljön a hiba felmérése és kijavítása érdekében.
XVII/2. Szállító, Vevő hozzájárulása alapján Vevő nevét és lakcímét közvetlen üzletszerzési listáján nyilvántartja, Vevő részére direkt marketing levelek és reklámanyagok továbbítása céljából. Vevő bármikor kérheti írásban az önkéntesen szolgáltatott adatai fent megjelölt célra történő kezelésének megszüntetését, ez esetben a Szállító törli Vevő adatait az üzletszerzési listájáról.
XVII/3. Szállító az üzletszerzési listáján szereplő adatokat direkt marketing tevékenysége érdekében, adatfeldolgozás céljából továbbítja alvállalkozója részére, aki az adatokat nem jogosult további harmadik személy részére továbbítani, nyilvánosságra hozni, és azokat kizárólag a Szállító érdekében végzett adatfeldolgozás céljából kezelheti.
XVII/4. Szállító Vevő adatainak kezelése során az 1995. évi CXIX. törvény, valamint a 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően jár el, és gondoskodik az adatok jogszabályoknak megfelelő védelméről.
XVIII/1. Amennyiben felek között egyedi szerződés jött létre úgy jelen általános szerződési feltételek a megkötött szerződésben foglalt eltérésekkel alkalmazandóak.
XVIII/2. Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak, különös tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezéseire.
XVIII/3. Jelen szerződéses jogviszonyból eredő bármely jogvita esetére, feltéve, hogy a Vevő gazdálkodó szervezet – kivéve, ha székhelye nem Budapest vagy Pest Megye területén van, mely esetre a Felek illetékességi kikötést nem tesznek – szerződő felek kölcsönösen alávetik magukat a helyi bíróság hatáskörébe tartozó ügyekben Győri Bíróság, megyei bíróság hatáskörébe tartozó ügyekben a Győr Sopron Megyei Bíróság kizárólagos illetékességének.
XVIII/4. Jelen ÁSZF a Szállító által kibocsátott újabb ÁSZF hatályba lépéséig marad érvényben. Az új ÁSZF annak kihirdetéstől számított 30 nap elteltével lép életbe. Jelen ÁSZF egy-egy példányát Szállító telephelyein és ügyfélszolgálatain is kifüggeszti, illetve az elérhető a www.artispergola.hu weboldalon keresztül.
XVIII/5. Ha jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, úgy az a többi rendelkezés érvényességét nem érinti.
Tápszentmiklós, 2022. 07. 28.